woensdag 20 november 2013

Hyves downloaden en Jason Scott ontmoeten #dish13

Download Hyves
Vandaag hebben we nog acht dagen om Hyves te redden. Het eens zo grote sociale platform wordt opgedoekt en omgebouwd tot een spelletjessite. De bestaande content zal gewoon worden vernietigd door TMG.
Download de Warrior van ArchiveTeam en help een bitje mee om dit Nederlands erfgoed te bewaren in The Internet Archive.

Ontmoet Jason Scott
Over twaalf dagen, op 2 december, kun je in Rotterdam luisteren naar Jason Scott, een van de drijvende krachten achter ArchiveTeam. Hij geeft dan om 16.00 uur een "keynote-speech."
Eerder heb ik hier al eens laten zien wat je ongeveer van zo'n keynote kunt verwachten.
Nog mooier is eigenlijk dat je de dag erna zelfs met de goede man aan tafel kunt zitten. Misschien mogen we niet alleen aan hem vragen, maar hem ook aanraken.

En dat gewoon in De Doelen in Rotterdam, bij DISH 2013!

Mocht je dat leuk vinden, dan kun je mij trouwens die 3e december ook nog aan het werk zien. Ik ben een van de mensen die live zullen bloggen tijdens de Chef's Tables. Ik weet nog niet precies hoe dat bloggen in zijn werk zal gaan (iets met PiratePad en ik neem aan dat het in het Engels moet) maar ik zal er hier natuurlijk ook wel iets over schrijven.
Uiteraard hoop ik om 12:10 aan tafel 1 te zitten.

Gerelateerd
Over het maken van soja-saus en het bewaren van websites
Red een website met de Archive Team Warrior
Weblog.nl is gered
ArchiveTeam, Google Reader en start-ups

Geen opmerkingen:

Een reactie posten